Zenová zahrada na talířku

Zen Garden, nebo-li česky Zenové zahrady se mi líbí už léta, tedy hlavně ty pokojové, kde je plocha písku a různě se dotvářejí - kamínky, ornamenty v písku, mech či jiné věci. O Zenových zahradách se mnohé dozvíte zde. Jde o meditační pomůcku, během tvoření se má mysl uvolnit a člověk u toho medituje. Já se zatím jen rozčiluji, protože se mi písek sype všude, ornamenty se hroutí a já šílím. :-) Ale zatím mi to baví, takže se tu nejspíš čas od času setkáte z mými dalšími výtvory.
     Jsem naprostý začátečník, jen jsem to chtěla zkusit. Zvolila jsem volný či moderní styl, takže tradiční zahrádky jako od japonských mistrů ode mě nečekejte. Experimentuji a vlastně ani nemám žádné náčiní. Doma jsem našla trochu písku po osmákovi, tak jsem ho nasypala na talířek. Špejlí či tužkou dělám ornamenty. Kamínky a sklíčka mám doma už léta, jen budu muset vykoumat nějaké "hladítko", abych mohla písek vždy pořádně uhladit.







Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kapka vody ve verších

Dopis z Bradavic (+ úvodní esej)

Tvořím náušnice