Řasokoule je kamarádka kulička

Na stole mi stojí sklenice a kouká na mě moje kamarádka řasokoule. Vím, je to taková mechová kulička, ale já ji stále podezřívám, že je to ve skutečnosti zvířátko a stále čekám, zda se v zeleném kožíšku neobjeví očička. :-)


     V červnu o řasokouli psala blogerka Oliv a tato vodní rostlina se mi velice zalíbila. Okukovala jsem fotky na Instagramu a v říjnu jsem si je objednala. Původně jsem si pořídila dvě velké a čtyři malé řasokoule, ale mamka mi jednu velkou a jednu malou zabavila. Dala jsem je do akvária (správně je to váza, ale vypadá jako kulaté akvárko), ale jednu malou jsem si teď dala do sklenice na stůl. Na blogu Zahrady na niti nazývají řasokouli jezerním skřítkem a já s nimi souhlasím, vážně je to takový kuličkový skřítek, který mě vábí, abych se s ním mazlila. :-D


     Řasokoule zelená (Cladophora aegagropila), v Japonsku se jí říká Marimo, je nenáročná vodní rostlina (přesněji řasa), který se vyskytuje ve studených vodách jezer ve Skotsku, Estonsku a v Japonsku na ostrově Hokkaidō. V přírodě žijí ve velkých koloniích v jezerních mělčinách, kde je proudy otáčejí a mají dostatek světla.
     V domácích podmínkách se mohou pěstovat v různých skleněných nádobách od sklenic až po malá akvária. V poslední době se stávají hitem, ale pro akvaristy to žádná novinka není. Ano, řasokoule se mohou klidně umístit do akvária s rybičkami, které je prý neožírají a šťouchají do nich.

     Tyto řasové kuličky jsou velmi dekorativní, takže je klidně můžete dát do sklenice a mít je samostatně bez přízdoby v podobě kamenů, písku, mušlí... Mají rádi chladnou vodu, pozor na topení. Potřebují světlo, ale přímé slunce jim nedělá dobrotu, proto takový polostín bude ideální.
     A jak se o řasokouli starat? Není živá, tedy krmit nepotřebuje. Přibližně za týden či dva týdny vyměníte vodu a při té příležitosti se s řasokoulí pomazlete. I během té doby je vhodně do nich občas strčit prstem, aby se pootočily a rostly stejnoměrně do kulatého tvaru. Její semišový kožíšek úplně vábí k tomu, abyste kuličku pohladili a šťouchli do ní. 

     Je to blbina, ale řasokoule si mě získaly. Jsou rozkošné, hezoučké, heboučké a na stole vypadají úžasně. Naprosto nenáročné, takže se o ně zvládne postarat každý, i ten, komu obvykle chcípne každá pokojovka v dosahu. No, myslím si, že pokud by se někomu podařilo „zabít“ řasokouli, tak to by byl už totální tragéd. :-D


Někdy mohou řasokoule překvapit tím, že plavou na hladině. Je to díky bublinkám vzduchu, tak se mohou pohybovat. :-)





Komentáře

  1. Mám ji něco málo přes rok, po dlouhé době, co jsem po ní toužila, jsem ji dostala od kamarádky k svátku. Teď má čerstvě vylepšené bydlení o kamínky a vypadá spokojeně. :3

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička haiku o lásce

Kreslím lebku

Václav Lucemburský - trubadúrská poezie